Jak postupovat při zájmu 
o pečovatelskou službu?

1. Žádost

Žádost o pečovatelskou službu podá žadatel buď osobně, nebo pomocí rodinného příslušníka, telefonicky, nebo písemně. Zanechá na sebe kontakt a sociální pracovnice s ním domluví termín schůzky- sociálního šetření.


2. Sociální šetření

Během sociálního šetření dojde k:

  • představení služby 
  • očekávání zájemce o službu 
  • vyjasnění služby 
  • uzavření smlouvy nebo odmítnutí zájemce


3. Smlouva na poskytování PS

Je uzavřena vždy v písemné podobě. Ve smlouvě jsou dojednány podmínky, za jakých bude služby poskytována.

Pokud se v průběhu sociálního šetření zjistí nesrovnalosti, může dojít k odmítnutí zájemce o službu.Tuto skutečnost oznámí zájemci sociální pracovnice, a to ústně. Na žádost zájemce může obdržet i písemné vyjádření o odmítnuté službě. Sociální pracovník informuje zájemce o právu si stěžovat.

Odmítnutí zájemce o službu může nastat v těchto případech:

  • zájemce nepatří do naší cílové skupiny 
  • službu, kterou zájemce požaduje, naše organizace neposkytuje 
  • zdravotní stav zájemce překračuje možnosti poskytování soc. služby


Ukončení platnosti smlouvy:

  1. úmrtím uživatele 
  2. jedna ze stran smlouvu vypoví 
  3. vypršením platnosti smlouvy 
  4. výpovědní důvody ze strany poskytovatele:
    • a) za hrubé porušení se považuje neplacení úhrady za poskytnutí sociální služby po dobu delší než 3 měsíce
    • b) jestliže se uživatel chová k pracovníkům způsobem, jehož záměr nebo důsledek vede ke snížení důstojnosti osoby, nebo vytváření nepřátelského, ponižujícího nebo zneklidňujícího prostředí (v případě, že své jednání i přes 3-upozornění nezměnil)